بچه مسجدی های کانون باقرالعلوم پای کار مبارزه با کرونا 

بچه مسجدی های کانون باقرالعلوم پای کار مبارزه با کرونا 

تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
بچه های مسجدی از ابتدای شیوع کرونا پای کار آمده و در زمینه های مختلفی همچون ضدعفونی معابر، تولید ماسک، توزیع بسته های معیشتی و غذای گرم فعالیت کرده اند و در مواردی نیز به کمک کادر درمان شتافته اند.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: امروز در شرایطی که ویروس منحوس کرونا فراگیر شده است مساجد در راستای کارکردهای اجتماعی خود توانسته با استفاده از ظرفیت های مردمی به صورت جهادی و خودجوش یک نهضت خدمت رسانی اجتماعی را ایجاد کند.


اقدامات بچه مسجدی ها در مقابله با شیوع ویروس کرونا یکی از اتفاقاتی است که در این روزها می ‌تواند بار دیگر کارکرد اجتماعی مساجد را بیش از پیش به نمایش بگذارد.


بچه های مسجدی از ابتدای شیوع کرونا پای کار آمده و در زمینه های مختلفی همچون ضدعفونی معابر، تولید ماسک، توزیع بسته های معیشتی و غذای گرم فعالیت کرده اند و در مواردی نیز به کمک کادر درمان شتافته اند.


یکی از مساجد فعال در دوران کرونا، مسجد صاحب الزمان (عج) روستای ریگ سلمی است که با استفاده از ظرفیت های موجود در ایام کرونایی برای مقابله با این ویروس و کمک به آسیب دیدگان از کرونا پیشگام بوده است.


بنا بر این گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان با امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) در رابطه با فعالیت های دوران کرونایی این مسجد گفت و گو کرد.



حجت الاسلام «میلاد بامری»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان گفت: اهالی مسجد صاحب الزمان (عج) پس از شیوع ویروس کرونا با کمک بچه های مسجدی کانون فرهنگی هنری باقر العلوم (ع) فعالیت هایی در زمینه مبارزه با کرونا آغاز کردند.


امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) ریگ سلمی قلعه گنج فعالیت های مسجد در مقابله با کرونا را در چند مرحله عنوان کرد و افزود: در نخستین مرحله با کمک اعضای کانون امکان عمومی سطح روستا و مسجد ضد عفونی شده و سپس با به منظور آگاهی بخشی به مردم، با همکاری بهورز روستا راه های پیشگیری از انتشار این ویروس منحوس به اهالی آموزش داده شد.


وی بیان کرد: همچنین از طریق بلندگوهای مسجد نکات بهداشتی و راه های جلوگیری از انتشار بیشتر این ویروس منحوس اطلاع رسانی شد.


حجت الاسلام بامری عنوان کرد: در لبیک به ندای رهبری مبنی بر کمک مومنانه به نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی، طی چند مرحله طرح مواسات و همدلی راه اندازی شد.
 


بنا بر این گزارش در ادامه خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان برای آشنایی بیشتر با فعالیت های کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم در این ایام کرونایی، گفت و گو کرد.



«میثم زارع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از فعالیت های کانون، تهیه بروشورهای حاوی نکات آموزش راه های پیشگیری از شیوع کرونا بوده که در بین اهالی روستا توزیع شده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقر العلوم (ع) ريگ سلمی بیان کرد: همچنین از طریق فضای مجازی نیز عکس نوشت هایی با همین مضمون منتشر شده است.


وی ابراز کرد: از ابتدای شیوع کرونا سعی شده تا از احوال اهالی روستا با خبر شویم تا در صورت بیمار بودن در انجام کارهای کشاورزی به آنها کمک کنیم.


زارع اظهار کرد: علاوه بر این نیز برای حمایت از خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا با جلب کمک های مومنانه خیرین طرح مواسات همدلی اجرا شده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقر العلوم (ع) ريگ سلمی ادامه داد: امروز نیز در تداوم طرح مواسات و همدلی تعداد ۲۵ عدد کیسه آرد، بسته های معیشتی و ماسک رایگان در بین نیازمندان روستا توزیع شد.


وی ضمن تشکر از بچه های مسجدی عضو کانون باقرالعلوم و خیرین در اجرای این طرح، یادآور شد: یکی از نهادهایی که طی چندین مرحله ما را در اجرای طرح مواسات و همدلی همراه کرده، بنیاد مستضعفان شهرستان قلعه گنج است.


زارع عنوان کرد: پرداخت کمک هزینه بیماران، تجلیل از بهورز روستا به عنوان مدافع سلامت از دیگر فعالیت های این کانون در دوران کرونایی است.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقر العلوم (ع) ريگ سلمی در خاتمه ضمن ابراز امیدواری تاکید کرد: امروز باید با همدلی و همراهی کمک کنیم تا همگی به سلامت هر چه سریع تر از این شرایط عبور کنیم.

پایان پیام/ 586